- Home
- https://www.trouwpost.nl/veelgestelde-vragen/ Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
↘ Ontwerpen
Aan welke kwaliteit moet mijn foto voldoen?
Zorg ervoor dat je een duidelijke scherpe foto gebruikt voor op je kaartje. Maak geen foto's in het
donker bij een lamp maar zorg voor een foto gemaakt bij daglicht. De nieuwste telefoons maken
tegenwoordig ook hele mooie foto's en kunnen ook goed geschikt zijn voor op de kaart.
Waar dien ik rekening mee te houden bij het ontwerpen?
Wanneer je een kaartje gaat ontwerpen dien je rekening te houden met de snijmarge en
drukkersmarge. De snijmarge is een rand van 3 mm voorbij de daadwerkelijke rand van de kaart.
Afbeeldingen of kleurvlakken moeten in de snijmarge staan om witranden op de kaart te voorkomen.
Hou er ook rekening mee dat je teksten niet te dicht tegen de randen zet.
Komen de kleuren op het beeldscherm overeen met de drukkleuren?
De kleuren van je gedrukte trouwkaarten kunnen afwijken van de kleuren die je op je beeldscherm
ziet. Er zijn veel factoren van invloed op de kleuren die je op je beeldscherm ziet de daadwerkelijke
kleuren van de gedrukte kaart kunnen daarom verschillen. Voor meer informatie hierover klik hier.
Wat voor type bestand kan ik uploaden?
In het opmaakprogramma kan je jpg of png bestanden uploaden.
Hebben jullie voorbeeldteksten op de website staan?
Wij hebben verschillende voorbeeldteksten op de website staan. Klik hier als je wilt weten wat je
allemaal in het kaartje kunt plaatsen en niet moet vergeten.
Staat er reclame op mijn trouwkaart?
Als je een ontwerp kiest uit de collectie van Trouwpost.nl, dan staat bij de meeste designs op de
achterzijde (klein onderin) de naam van de site: www.trouwpost.nl. Wil je dit liever niet, dan kan je
dit zelf makkelijk er vanaf halen.
↘ Drukken
Welke papiersoorten zijn er?
Wij hebben mat en glanzend papier. Wanneer je een proefdruk besteld ontvang je de kaart op beide
papiersoorten. Bij het plaatsen van de bestelling kan je een keuze maken tussen mat en glanzend.
Welke kaartformaten zijn er?
Wij hebben verschillende kaartformaten op de website staan. Klik hier om de formaten te bekijken.
Kan ik mijn eigen ontwerp bij jullie laten drukken?
Dat kan zeker. Je kan je eigen ontwerp op èèn van onze kaartformaten plaatsen. Om naar de blanco kaartformaten te gaan klik hier.
↘ Bestellen
Kan ik een proefdruk bestellen?
Wanneer je een kaartje bewerkt hebt en opgeslagen in je account staat, kan je bij ontwerpen &
bestellen bij het gewenste kaartje op de knop 'proefdruk bestellen' klikken.
Wat is het minimum aantal kaarten dat ik moet bestellen?
Het minimum aantal kaarten bij een bestelling is 4 stuks.
Hoeveel kaartjes moet ik extra bestellen?
Het is handig om wat reserve kaartjes extra te bestellen. Je kan altijd iemand vergeten in je
adressenlijst of iemand tegenkomen die je toch graag ook een uitnodiging wilt geven. Vergeet ook
niet een kaartje of twee extra te bestellen voor jezelf om te bewaren. Als je 5 extra trouwkaarten
bestelt, zou dat in principe meer dan genoeg moeten zijn.
Wanneer moet ik mijn bestelling plaatsen?
Wij adviseren de kaarten zo'n 9 weken voor de bruiloft te bestellen. Officieel horen de gasten 6 tot 8
weken voor de bruiloft de uitnodiging in huis te hebben. Zo kunnen ze ruim van tevoren een plekje
vrijhouden in hun agenda. Wanneer je in de zomervakantie trouwt is het verstandig de kaarten
maximaal 8 weken voor de bruiloft te versturen. Door al wat verder van tevoren een save the date
kaart te versturen kan je de genodigde al wat eerder laten weten wat jullie dag zal zijn zodat ze er
rekening mee kunnen houden.
↘ Verzending
Wat is de levertijd?
Wanneer de bestelling voor 15.00 uur op een werkdag is geplaatst en betaald, versturen wij de
kaarten en/of enveloppen dezelfde dag nog.
Wat zijn de verzendkosten?
Als je gebruikmaakt van de verzendservice en de kaarten door ons rechtstreeks naar de mensen laat
versturen, dan betaal je de kosten voor de postzegels. De verzendkosten voor een set kaarten
verschilt per aantal. Klik hier voor het overzicht van de kosten.
Is het mogelijk mijn bestelling op te halen?
Het is helaas niet mogelijk om je bestelling bij ons op te halen.
Kan ik mijn hele bestelling door jullie laten verzenden naar mijn familie en vrienden?
Dat is zeker mogelijk. Via 'ontwerpen & bestellen' kan je kiezen voor 'Deze kaart versturen'. In het
adresboek kan je de mensen selecteren naar wie je een kaart wilt versturen. Wij drukken en
versturen vervolgens de kaarten naar de mensen zelf.
Kan ik kaartjes naar het buitenland versturen?
Als je gebruik maakt van de verzendservice kan je de buitenlandse adressen gewoon in je adresboek
plaatsen. Je kunt zowel de kaarten voor binnenlandse verzending als de trouwkaarten die naar het
buitenland verzonden moeten worden in èèn keer bestellen. Alle binnenlandse kaarten worden met
PostNL port betaald postzegels verzonden. De kaarten die naar het buitenland worden verzonden,
worden ook voorzien van een priority sticker zodat deze zo spoedig mogelijk bij de geadresseerden
aankomen. Houd er wel rekening mee dat de kaarten naar het buitenland langer onderweg zijn.
Door wie word mijn pakket of envelop verzonden?
Proefdrukken worden in een envelop verzonden met PostNL. Bij een bestelling van trouwkaarten ligt
het aan de grootte van de bestelling. Enveloppen en brievenbusdoosjes worden met de PostNL
verzonden en de grotere pakketten met de DHL.
Krijg ik een track en tracè code?
Dit ligt aan de grootte van de bestelling. Proefdrukken worden in een envelop verzonden en daarbij
krijgt u geen track en tracè code. Bij de brievenbus doosjes en grote pakketten krijgt u wel een track
en tracè code. Dit kan van de DHL of PostNL zijn.
Wat is de verzendtijd rondom de feestdagen?
Rondom de feestdagen dient u rekening te houden met een langere levertijd van DHL en PostNL. Wij
zijn afhankelijk van de postbezorging en hebben hier helaas geen invloed op.
Ik woon zelf in het buitenland kan ik dan een bestelling bij jullie plaatsen?
Als je zelf in het buitenland woont en je trouwkaarten wilt versturen, dan kan dat natuurlijk ook.
Met de verzendservice is het heel makkelijk om kaarten te laten versturen vanuit het buitenland naar
vrienden en familie in Nederland. Om onnodige vertraging te voorkomen, zou je ervoor kunnen
kiezen om de proefdruk van je trouwkaart naar een vriend of familielid in Nederland te sturen en de
controle van de proefdruk door hen te laten uitvoeren. Proefdrukken kunnen (uiteraard) ook gewoon
naar het buitenland worden verstuurd.
↘ Betalen
Welke betaalmethodes zijn er?
Er zijn verschillende betaalmethodes zoals iDeal, Creditcard en Mr Cash. Voor meer informatie
hierover klik hier.
Wanneer moet mijn betaling binnen zijn?
De betaling moet binnen zijn op het moment dat je de kaarten thuis wilt ontvangen. Wanneer je voor
15.00 uur op een werkdag de bestelling geplaatst hebt en de betaling bij ons binnen is, worden de
kaarten dezelfde dag gedrukt en verstuurd.
↘ Kosten
Wat zijn de kosten voor de kaarten?
Wij werken met verschillende staffelprijzen. De prijzen zijn ook anders per formaat. Om de prijzen te
bekijken klik hier.
Hoeveel kost een proefdruk?
De eerste proefdruk is gratis met de kortingscode NA3784 die aangeboden wordt tijden het plaatsen
van de proefdruk bestelling. Daarna kost een proefdruk €3,50.
Wat zijn de kosten van de enveloppen?
De enveloppen kosten € 0,30 per stuk en zijn van stevige mooie kwaliteit.
Wat zijn de extra kosten voor de verzendservice?
Als je van de verzendservice gebruik maakt, dan geldt (ongeacht het aantal te versturen kaarten) de
prijs van de laagste staffel (4-49 kaartjes). Aanvullend betaal je alleen voor de postzegel op de
envelop.
↘ Overige
Kan ik een digitaal bestand van mijn kaart krijgen?
Nadat je een bestelling hebt geplaatst kan je via de mail een digitale versie van de kaart ontvangen.
Je krijgt de kaart dan als pdf bestand via de mail toegestuurd.